Založ si blog

Šeherezáda ako dúšok krištáľovo čistej vody

Neviem ako vy, ale ja mám po krk seriálov, v ktorých sa za zmienku stojace prezentujú len ženy, ktoré menia chlapov ako špinavú bielizeň. Umelé, zredukované len na jednu prapôvodnú podstatu. V hlave nič, len to, akú push-up podprsenku alebo minisukňu si obliecť, aký účes a make-up nahodiť. Tento prístup sa k nám importoval zo západnej, najmä americkej pseudokultúry, ktorá sa nachádza v hlbokom morálnom marazme. Týmto vzorom sa riadia aj tvorcovia seriálov v našich komerčných televíziách. Vždy ma vytočí, keď zisťujem, že väčšina ľudí v mojom okolí „čumí“ napr. na taký Panelák a ďalšie seriály našej „ľudovej“ televízie JOJ. Televízie, ktorá sa najviac riadi prízemným vkusom divákov. Nakoniec, tento prístup sa neprezentuje len v seriáloch, stačí sa pozrieť na moderátorky, rosničky a iné „hviezdičky“ mihajúce sa v komerčných televíziách a „smotánkach“. Stačí sa pozrieť na našu súčasnú životnú realitu, ktorá je v týchto hlboko „náročných“ seriáloch skopírovaná.
Turecký seriál, ktorý nás „zasiahol“, teda aspoň mňa, vyznieva v porovnaní s týmto bahnom ako dúšok krištáľovo čistej vody (aj keď ho vysiela komerčná televízia – aká iná by už len mala peniaze na jeho kúpu). Samozrejme, prezentuje všelijaké ženy, všelijaké krivé charaktery, ale na rozdiel od našich seriálov tieto nevyzdvihuje, ale odsudzuje. Vyzdvihuje ušľachtilé rodinné väzby, pravé city, humánne ciele.
Je tu stret kultúr – západnej, ktorá, presiaknutá absolútnym materializmom, je v hlbokej morálnej kríze a východnej, v ktorej ušľachtilosť, čestnosť a poctivosť ešte stále nie sú len prázdnymi pojmami.
Okrem toho, naši tvorcovia sa majú čo učiť od tureckých v schopnosti vybudovať zaujímavú dejovú líniu, vytvoriť dej plný nečakaných zvratov a postupného odkrývania charakterov jednotlivých postáv.

Kiežby sa ušľachtilosť, čestnosť, dobrota a poctivosť Šeherezády v čo najväčšej miere preniesla aj do nášho života!

Splní sa môj sen?

27.03.2020

Splní sa môj sen? Koronovírusová situácia je strašná, nič také naše generácie nezažili. Vyrastala som v socializme, pamätám si na pár druhov jogurtov, chleba, sladkostí – Princeska, žuvačka Pedro – tie som si žmoliac korunky v ruke kupovala ….V malom okresnom meste, kde som rástla, bola mliekareň, konzerváreň (tam som v lete brigádovala), cukrovar, [...]

Lesk a bieda našich dní

24.01.2011

Vychádzam z drogérie, vyhŕňam si kapucňu, naťahujem rukavice a kráčam k zastávke autobusu. Spokojná s nákupom vkročím na most, ktorý sa klenie ponad rušnú cestu. Na tej sa teraz v špičke motorizovaní ponáhľajú „do hrobu“. A v tom zachytím ten pohľad. Pohľad zošúverenej drobučkej starenky, ktorá skromne stojí skoro v strede mosta a pred ňou malý umelohmotný [...]

Prečo nemám rada pravicu, ale uznávam jej nevyhnutnosť

19.01.2011

V priebehu porevolučných rokov, keď sme asi všetci zažili nóvum politických diskusií, som si uvedomila, že zo mňa pravicovo zmýšľajúci človek nikdy nebude. Že vraj jedine pravica vie efektívne riadiť spoločnosť, jedine ona vie šetriť a nerozhadzovať peniaze! Nesúhlasím s obľúbeným mottom pravicovo zmýšľajúcich, že pravica zdroje vytvára a ľavica len [...]

Sheffield

Britská polícia zadržala tínedžera, ktorý útočil v škole v Sheffielde

01.05.2024 21:49

Polícia uviedla, že chlapec útočil ostrým predmetom - predpokladá sa, že šlo o sklenený črep.

Tank / Gaza /

V Gaze je viac vojnového odpadu než na Ukrajine, tvrdí OSN

01.05.2024 21:31

Pre porovnanie, frontová línia na Ukrajine má dĺžku takmer tisíc kilometrov, Pásmo Gazy 40 kilometrov.

Gruzínsko / Tbilisi /

Gruzínska polícia počas protestov v Tbilisi zadržala desiatky osôb. V putách skončil aj líder opozície

01.05.2024 21:19

Na rozohnanie davu ľudí, ktorí sa zišli na zhromaždení proti prijatiu zákona o transparentnosti zahraničného vplyvu, použila gruzínska polícia slzotvorný plyn, vodné delá a obušky.

Zuzana Čaputová

Prezidentka Čaputová: Hlas Slovenska po vstupe do EÚ zosilnel

01.05.2024 20:46

Hlava štátu to uviedla pri príležitosti stredajšieho 20. výročia vstupu SR do EÚ.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 6564x
Priemerná čítanosť článkov: 1641x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy